Als/les treballadors/es de l’hoteleria

El conjunt dels/les empresaris/es propietaris de bars i restaurants de la ciutat de Terrassa estan organitzats al Gremi Empresarial d’Hostaleria de Terrassa i comarca. A través d’aquest organisme, els i les empresaris/es defensen els seus interessos de manera bel·ligerant amb la finalitat d’enfortir la seva situació en detriment de la teva.

No és cap secret que els diners que s’estalvien gràcies els contractes d’obra i servei; de formació i pràctiques; la contractació de personal a partir de categories professionals amb menors càrregues en matèria salarial; la contractació de personal per a mitja jornada quan es realitza una jornada completa; el pagament de salaris en negre; les hores extres que es converteixen en jornades salvatges de fins a dotze hores; la no remuneració de les nocturnitats, etc. van a parar a la butxaca d’aquests/es empresaris/es.

Davant d’això, què pots fer?

ORGANITZA’T AL TEU SINDICAT!

Hi ha molta gent que es troba en la mateixa situació. El sector de l’hoteleria és enorme i abraça la quasi totalitat del teixit productiu de la ciutat, on el sector serveis esdevé un dels àmbits capdavanters de la precarietat laboral i social.

No ets l’única persona que pateix els abusos patronals que abanderen el sector de l’hoteleria. Enfront la impunitat dels/les empresaris/es, organitzar-te és la primera i millor resposta que els treballadors/es podem donar.

Els/les empresaris/es, propietaris/es dels bars i restaurants que lliguen la teva vida a una vida paupèrrima, s’organitzen a les teves esquenes al Gremi, i estan perfectament assessorats per a blindar la seva posició i extreure el màxim rendiment del teu treball.

I per que tu no? A través del sindicat, els/les treballadors/res de l’hoteleria enfortim la nostra posició i, a més a més, coneixem millor quines són les condicions laborals que patim i de quina manera les podem millorar; i ho podem fer únicament amb l’organització dels/les treballadors/es en un sindicat al marge de partits polítics, subvencions i interessos particulars, assembleari i horitzontal, ja que com a treballadors/es només ens devem a nosaltres mateixos.

FORMA’T!

El gremi posa a disposició dels seus agremiats tot el suport en matèria jurídica, laboral i administrativa. Com és que mai t’han informat de quines són les característiques del sector quan t’incorpores a la feina? Coneixes el salari que s’adequa a la teva categoria professional? Com es distribueixen les vacances? Tinc dret a dos dies de festa setmanals? A quin preu es paguen les hores extres? Si treballo els dies festius, se m’ha de pagar un plus? Em poden canviar l’horari amb escasses hores d’antelació?

Tot això els/les empresaris/es ja ho saben, però mai t’ho diran. Cal estar formats i conèixer quines són les característiques, per exemple, del conveni amb el qual es regula el teu centre de treball.

A través del sindicat disposem dels mecanismes necessaris per a conèixer els elements més immediats i importants del dia a dia de la teva feina.

Informa’t i forma’t! Que mai et tornin a enganyar!

SOLIDARITAT I SUPORT MUTU

Tots/es som treballadors/es del mateix sector. Sabem la pressió que exerceixen els/les empresaris/es i els seus exèrcits d’encarregats davant les nostres demandes.

A través de la solidaritat i el suport mutu, fem extensiu els conflictes de l’hostaleria.

Siguis ajudant de cambrer, cambrer, cap de sala, ajudant de cuina, cuiner, xef, etc. cal estar al costat dels qui s’organitzen per a defensar-se de les agressions de la patronal hostalera, per damunt de diferències en la categoria professional i/o de contracte existents.

ORGANITZAR-SE ÉS LA NOSTRA MILLOR ARMA

SUOV CNT TERRASSA